Såhär handlar du hos oss

  1. Läs våra villkor
    För din och vår skull vill vi att du läser igenom våra villkor. Vår strävan är givetvis att möta och förhoppningsvis överträffa dina förväntningar men som alltid när det finns en säljare och en köpare är det viktigt att vi är överens om vilket ansvar vi respektive du åtar i samband med köp.
  2. Välj produkter
    Välj de produkter du vill köpa genom att antingen klicka ‘Lägg i varukorg’ när du håller över en produkt eller genom att först klicka på produktbilden för att sedan på produktsidan klicka på ‘Lägg i varukorg’.
  1. Gå till Kassan
    När du valt och lagt till dina produkter i varukorgen klickar du på symbolen för varukorg och sedan på ‘Till kassan’. På denna sida kan du ändra antal, ta bort varor mm.

  2. Skapa konto / beställ
    Genom att fylla i dina uppgifter och välja ett lösenord har du därmed skapat ett konto hos oss. Det gör det säkrare och enklare framtidsvis att följa orderstatus, få överblick över dina inköp etc.

  3. Betala via Swish eller med kontokort
    Du kan antingen betala din order via Swish eller via kontokort. Väljer du Swish kommer du att få instruktioner på skärmen hur du går tillväga för att slutföra betalningen. Betalar du via kontokort (Stripe) fyller du i dina kortuppgifter och bekräftar vanligtvis med BankID.
  4. Följ din order
    När vi mottagit din betalning skickar vi dina varor. Du följer din order via ‘Mitt konto’ på vår hemsida. Ibland skickar vi manuella meddelanden gällande din order. Dessa skickas även till din e-postadress.

  5. Dina varor skickas spårbart
    Plantor skickas alltid i början av veckan (oftast på måndagar) för att inte fastna hos posten onödigt länge. Vänligen välj fraktsätt med omsorg. Om du väljer fraktsättet ‘PostNord Varubrev spårbart till brevlåda’ kommer din leverans att levereras till din brevlåda eller dörr. Tidigare lämnades paketet till ombud om det inte fick plats i brevlåda. Numera är praxis att alltid leverera utanför i brevlåda eller utanför dörr. Stölder ska polisanmälas av beställaren för att kompensation ska utgå.

Känner du dig fortfarande osäker på hur du handlar av oss är du välkommen att kontakta oss.

Undrar du något?

Om du har frågor, synpunkter eller förslag är du alltid välkommen att kontakta oss:
info@dagnysplantskola.se